Drug Therapy of Migraine

2 tygodnie ago

Zaskoczyło nas, że nie znaleźliśmy wzmianki o kortykosteroidach w innych informacyjnych badaniach Dr Welcha dotyczących aktualnej terapii migreny (wydanie 11 listopada) 1. Kortykosteroidy zaleca się w leczeniu przedłużającej się migreny [2, 3] i często przepisuje się je w całej populacji. Badanie przeprowadzone przez członków Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań nad Migreną wykazało, że 20% respondentów stosowało kortykosteroidy jako leki pierwszego rzutu u pacjentów z przedłużoną migreną, a 19% stosowało je jako terapię drugiego rzutu [4]. Chociaż, jak zauważył dr Welch i jego współpracownicy, 5 skuteczność kortykosteroidów nie została oceniona w randomizowanym badaniu, ich powszechne stosowanie uzasadniało wzmiankę w swojej recenzji.
Amnon Lahad, MD
University of Washington, Seattle, WA 98195
Jaime B. Friedman, MD
Sand Point Interniści, Seattle, WA 98105
5 Referencje1. Welch KMA. Leczenie farmakologiczne migrany. N Engl J Med 1993; 329: 1476-1483
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Gallagher RM. Leczenie w trybie nagłym z nieskuteczną migreną. Headache 1986; 26: 74-75
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Tollison CD, Kunkel RS, wyd. Diagnoza bólu głowy i leczenie interdyscyplinarne. Baltimore: Williams & Wilkins, 1993.
Google Scholar
4. Kanapa JR Jr, Diament S. Status migrainosus: aspekty przyczynowe i terapeutyczne. Headache 1983; 23: 94-101
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Olesen J, Tfelt-Hansen P, Welch KMA, wyd. Bóle głowy. New York: Raven Press, 1993.
Google Scholar
Welch sugeruje, że ketorolak może być stosowany w nagłych wypadkach w przypadku ciężkich ataków migreny powikłanych wymiotami, chociaż lek jest mniej skuteczny niż inne pozajelitowe preparaty przeciwmigrenowe. Zalecenie to zostało oparte na badaniu pacjentów, którzy nie mieli odpowiedzi na swoje zwykłe leki1. Ketorolac jest niesteroidowym lekiem przeciwzapalnym, który ma poważne działania niepożądane. W ogólnoświatowym badaniu częstość występowania poważnych działań niepożądanych wynosiła na 10 000 leczonych pacjentów; najczęstszymi reakcjami były zaburzenia żołądkowo-jelitowe (22%), dysfracje krwi (20%) i zaburzenia czynności nerek (13%) 2,3. W czerwcu 1993 r. Odnotowano 97 zgonów wśród pacjentów przyjmujących ketorolak, a wprowadzanie leku do obrotu zostało zawieszone we Francji i w Niemczech. Naszym zdaniem stosunek ryzyka do korzyści ketorolaku jest niekorzystny, argumentując przeciwko jego stosowaniu w leczeniu migreny.
Gilles Mignot, MD
Christophe Kopp, MD
Prescrire International, 75527 Paryż, Francja
3 Referencje1. Klapper JA, Stanton JS. Ketorolak kontra DHE i metoklopramid w leczeniu migrenowych bólów głowy. Headache 1991; 31: 523-524
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Ketorolac: nowe ograniczenia dotyczące dawki i czasu leczeniaCurr Probl 1993; 19: 5-6
3. Ketorolac tromethamine Prescr Intl 1993; 2: 104-106
Odpowiedź
Dr Welch odpowiada:
Do redaktora: Drs. Lahad i Friedman zabrali mnie do zadania za nie zalecanie kortykosteroidów w mojej recenzji. Moje powody można wytłumaczyć krytyczną oceną tej samej literatury, którą cytują na korzyść tego Zakładam, że przez długotrwałą migrenę rozumie się trudną do opanowania migrenę, stan kliniczny, który sam jest słabo zdefiniowany. Odniesienie, które dostarczają, oprócz podręcznika, jest jednym z artykułów autorstwa Gallaghera, który donosił, że wśród grupy pacjentów, którzy cierpieli na ból głowy trwający ponad 36 godzin i którym podawano 8 mg deksametazonu pozajelitowo oprócz meperydyny i prometazyny, 72 procent nie miał lub łagodny ból głowy, gdy skontaktowano się 24 godziny później. Był to bardzo krótki raport z otwartego badania opartego na retrospektywnym przeglądzie wykresów. Badane grupy miały nierówną liczbę pacjentów i nie były dopasowane do wieku ani płci, a wyniki nie były poddawane analizie statystycznej. Nie było pomiaru nasilenia bólu głowy przed rozpoczęciem leczenia, chociaż zostało to zastosowane jako wynik 24 godziny później, a sposób podawania deksametazonu nie został określony. Nie było również żadnych szczegółów na temat kwestionariusza podawanego przez telefon 24 godziny po leczeniu, a wątpliwe jest, aby wszyscy pacjenci byli pytani dokładnie 24 godziny po leczeniu. W związku z tym w literaturze nie ma poparcia dla stosowania kortykosteroidów jako leczenia pierwszego lub drugiego rzutu w przypadku migreny. Cytując komentarz Edmeadsa, 2 leczenie migreny należy rozpatrywać w świetle tradycyjnej roli kortykosteroidów jako farmakologicznego ostatniego rytuału dla chorób neurologicznych.
W odniesieniu do stosowania pozajelitowego ketorolaku w przypadku ciężkiego ataku migreny stwierdziłem, że lek może być stosowany w nagłych przypadkach , a następnie wypowiedział się na temat jego skuteczności, cytowanej przez dr. Mignot i Kopp. Jestem pewien, że krytyczny klinicysta nie interpretowałby tego jako zalecenia. Mają rację stwierdzając, że organy regulacyjne w Niemczech i Francji zawiesiły licencję na wstrzykiwalną postać ketorolaku do czasu przeprowadzenia dalszych badań. Niedawne badanie nadzoru po wprowadzeniu do obrotu obejmujące 20 000 pacjentów wykazało, że profil bezpieczeństwa wstrzykiwanego ketorolaku nie różnił się od tego obserwowanego w badaniach klinicznych, które stanowiły podstawę do zatwierdzenia ketorolaku do obrotu 3. Tymczasowa analiza tych danych pojawia się w ulotce dołączonej do opakowania leku w preparatach zakupionych w Stanach Zjednoczonych.
KMA Welch, MD
Henry Ford Hospital, Detroit, MI 48202
3 Referencje1. Gallagher RM. Leczenie w trybie nagłym z nieskuteczną migreną. Headache 1986; 26: 74-75
2. Edmeads J. Awaryjne zarządzanie bólem głowy. Headache 1988; 28: 675-679
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Raporty FDC. 3 stycznia 1994: 2.
Google Scholar
[więcej w: warunki do oddania krwi, dna moczanowa objawy, korona porcelanowa na cyrkonie ]