Rozszerzenie terapii adiuwantowej Aromatase-Inhibitor na 10 lat ad 7

Nie zaobserwowano ogólnej różnicy w przeżyciu przy medianie obserwacji trwającej 6,3 roku. Znacząca korzyść z przeżycia wolnego od choroby obejmuje nie tylko liczbowo większe zmniejszenie częstości występowania nawrotu miejscowego, regionalnego i odległego, ale także widocznie większą proporcjonalną redukcję zdarzeń z rakiem kontralateralnym, co może częściowo wyjaśniać dotychczasowy brak obserwowanego ogólna korzyść z przetrwania. W przypadku pacjentów otrzymujących z góry leczenie tamoksyfenem wykazano, że przedłużenie tamoksyfenu 22,3 lub inhibitora aromatazy do 10 lat jest korzystne w zmniejszaniu ryzyka nawrotu 10,11. Jednak większość pacjentów po menopauzie z receptorem hormonalnym wcześnie dodatni rak piersi otrzymuje obecnie 5 lat leczenia inhibitorem aromatazy jako leczenie z wyprzedzeniem. W przypadku przytłaczającej większości pacjentów z rakiem piersi wcześniej nie było jasne, czy korzystne byłoby przedłużenie leczenia inhibitorem aromatazy powyżej 5 lat.
Ponieważ pacjenci z grupy placebo zaprzestali przyjmowania inhibitorów aromatazy i szybko powrócili do normalnego poziomu estrogenów po menopauzie, uzyskali poprawę w zakresie zdrowia kości, czego można by się było spodziewać, gdy leczenie inhibitorami aromatazy zostanie zatrzymane.12 Ponadto znacznie większy odsetek kobiety przyjmujące letrozol niż osoby przyjmujące placebo miały zarówno osteoporozę o nowym początku, jak i bardziej kliniczne złamania – albo poważne złamania osteoporotyczne (tj. złamania łamliwości w typowych osteoporotycznych miejscach proksymalnego odcinka kości udowej [biodra], klatki piersiowej lub lędźwiowego kręgosłupa [kręgosłupa], dystalne przedramię [nadgarstek] lub proksymalna kość ramieniowa) lub inne złamania spowodowane kruchością (tj. złamania łamliwości w jakimkolwiek innym miejscu szkieletowym). Obserwowano wzrost gęstości mineralnej kości obserwowany u pacjentów otrzymujących placebo. Tylko niewielka część złamań w obu grupach była zlokalizowana w biodrze, kręgosłupie, miednicy lub kości udowej, a żadna znacząca zmiana w stanie zdrowia fizycznego nie została odnotowana w żadnej z grup, być może dlatego, że większość kobiet w obu grupach przyjmowała suplementy chroniące kości lub leki podczas badania. Ogólnie rzecz biorąc, niska częstość występowania zgłoszonych efektów toksycznych jest prawdopodobnie wynikiem samoselekcji ze strony uczestników badania, którzy przez pierwszych 5 lat leczenia inhibitorami aromatazy mieli niewiele niedopuszczalnych skutków ubocznych i dlatego byli gotowi poddać się kolejnemu 5-letniemu leczeniu. . Poufne jest również to, że nie było istotnych różnic między grupami w wynikach związanych z większością miar jakości życia. Znaczące różnice na korzyść placebo zaobserwowano tylko w jednej podskali SF-36 – funkcja roli związanej ze zdrowiem fizycznym – ale różnica (3,2 punktu) była mniejsza niż minimalna klinicznie istotna różnica (5 punktów w skali 100-punktowej ) .8
Ważność danych dotyczących przynależności może być ograniczona, ponieważ wykorzystaliśmy miarę, która opiera się na samoopisaniu. Wskaźniki przylegania obserwowano na niższym końcu zakresu zgłaszanego w innych badaniach wczesnego uzupełniającego leczenia endokrynnego na podstawie danych o szkodach wzdłużnych13,14 lub kombinacji zapisów na receptę i przypomnienia lekarza.15
Nasze badanie pokazuje, że jest to bezpieczne i korzystne dla pacjentów po menopauzie z rakiem piersi z receptorem hormonalnym, którzy przyjmują inhibitor aromatazy jako terapię adiuwantową przez 5 lat po początkowym leczeniu Chociaż większość pacjentów po menopauzie otrzymuje obecnie inhibitor aromatazy jako terapię z góry, tylko 21% pacjentów w badaniu MA.17R nie było wcześniej leczonych tamoksyfenem. Chociaż wskaźniki ryzyka dla postępu choroby i raka piersi z drugiej strony były podobne u pacjentów o różnym czasie trwania przed ekspozycją na tamoksyfen i nie obserwowano w naszym badaniu żadnych efektów interakcji pomiędzy trybem badania a czasem ekspozycji na tamoksyfen, jest prawdopodobne, że korzyści leczenia, skutki toksyczne i jakość życia różnią się między tymi grupami. Można sobie na przykład wyobrazić, że skoro podstawowe ryzyko nawrotu zmniejsza się z upływem czasu, bezwzględna korzyść z rozszerzonej terapii endokrynologicznej jest wyższa w pierwszych kilku latach po rozpoznaniu i zmniejsza się w czasie (w obecności podobnych współczynników ryzyka, jak pokazano) . W związku z tym kobiety, które przerywają leczenie po otrzymaniu inhibitora aromatazy przez 5 lat bez wcześniejszego leczenia tamoksyfenem, mogą być tymi, które najbardziej skorzystają. Ostatecznie decyzja, czy pacjent powinien otrzymać przedłużoną terapię inhibitorem aromatazy, będzie w dużej mierze zależeć od zasięgu jej działania pod względem efektów toksycznych i jakości życia, w jakim stopniu utrzymuje się gęstość mineralną kości, na co wskazuje sekwencyjne skany i indywidualne ryzyko nawrotu choroby u pacjenta.
[hasła pokrewne: prawo i medycyna czasopismo, dna moczanowa objawy, warunki do oddania krwi ]

Powiązane tematy z artykułem: dna moczanowa objawy prawo i medycyna czasopismo warunki do oddania krwi