Ryzyko nawrotu po odstawieniu rysperydonu w chorobie Alzheimera AD 9

Częstość przerwania leczenia rysperydonem z jakiegokolwiek powodu wynosiła 38% w całej kohorcie w fazie A, 68% w grupie podczas 32 tygodnia fazy B i 29% w grupie 2 w ciągu 16 tygodni w fazie B, w której pacjent otrzymywał risperidon. W przeciwieństwie do tego, tempo przerwania leczenia początkowego rysperydonem z jakiegokolwiek powodu podczas średnio 7,4 tygodni w badaniu klinicznym przeciwpsychotycznym skuteczności interwencji – choroba Alzheimera (CATIE-AD) wyniosło 77% .14 W badaniach dotyczących zarówno krótkookresowego przerwania leczenia27, jak i długotrwałego przerwania leczenia z udziałem kilku leków przeciwpsychotycznych, zwiększone wyjściowe objawy psychopatologiczne wiązały się z pogorszeniem stanu, gdy pacjenci przerwali podawanie leku i zostali przełączeni na placebo. Jednak w obecnym badaniu ani wzrost punktacji NPI na początku ani w wyniku randomizacji, ani obecność psychozy na początku ani w wyniku randomizacji nie przewidywały nawrotu po odstawieniu rysperydonu i przejścia na placebo w fazie B.
W ciągu 4 miesięcy od rozpoczęcia leczenia rysperydonem z otwartymi znakami działania somatyczne uległy zmniejszeniu, masa ciała nie zmieniła się znacząco, a objawy pozapiramidowe zwiększyły się w pewnym stopniu. W fazie B efekty uboczne somatyczne nie różniły się istotnie pomiędzy pacjentami, którzy kontynuowali przyjmowanie rysperydonu i tymi, którzy przeszli na placebo – nawet pomiędzy pacjentami, którzy przyjmowali risperidon przez cały okres 32 tygodni (grupa 1) a tymi, którzy otrzymywali placebo cały 32-tygodniowy okres (grupa 3), stwierdzenie, które można przypisać niskim stosowanym dawkom rysperydonu.23 W CATIE-AD risperidon nie był związany z przyrostem masy ciała lub zespołem metabolicznym w takim samym stopniu jak olanzapina i kwetiapina.15 W naszym badaniu progresja choroby może leżeć u podstaw małego, ale znaczącego spadku wyników MMSE podczas okresu leczenia otwartego (faza A), a wynik oceny ADAS nie zmienił się znacząco w tym okresie. Zmiana wyników MMSE nie różniła się istotnie pomiędzy pacjentami, którzy otrzymywali rysperydon i tymi, którzy otrzymywali placebo przez cały 8-miesięczny okres po randomizacji. Istnieją ograniczone dowody na to, że krótkotrwałe narażenie na leki przeciwpsychotyczne może pogarszać funkcje poznawcze, 23,35, ale nie ustalono długotrwałego szkodliwego wpływu na funkcje poznawcze. Leki przeciwpsychotyczne o silnym wpływie antycholinergicznym, takie jak olanzapina i klozapina, teoretycznie mogą pogorszyć proces poznawczy, ale dane od pacjentów z demencją są ograniczone.36-39
Proces ADAD miał pewne ograniczenia. Wielkość próby była niewystarczająca do oceny różnic między grupami w ciężkich zdarzeniach niepożądanych i śmiertelności. Porównania zdarzeń niepożądanych w fazie B były ograniczone przez małą próbkę i skrócony okres obserwacji skutków ubocznych u pacjentów, którzy mieli wczesny nawrót Identyfikacja predyktorów nawrotu po odstawieniu leczenia rysperydonem była ograniczona przez małą próbkę.
Amerykańskie przepisy federalne dotyczące domów opieki zdecydowanie wymagają odstawienia leków przeciwpsychotycznych po 3 do 6 miesiącach leczenia. 20 Dowody z badań kontrolowanych na poparcie tej długotrwałej regulacji są bardzo ograniczone. Nasze wyniki sugerują, że pacjenci z psychozą lub agresją-agresją, którzy mają długotrwałą odpowiedź na leczenie przeciwpsychotyczne przez 4 do 8 miesięcy, mają znacznie zwiększone ryzyko nawrotu przez co najmniej 4 miesiące po odstawieniu, i to stwierdzenie powinno być porównane z ryzykiem efekty z kontynuowaniem leczenia przeciwpsychotycznego. Dodatkowe długoterminowe, kontrolowane próby leczenia przeciwpsychotycznego i prospektywne, kontrolowane próby przerwania leczenia u pacjentów, u których wystąpiła odpowiedź na leki przeciwpsychotyczne, są potrzebne, aby poinformować bieżące przepisy regulujące praktykę kliniczną.
[więcej w: prawo i medycyna czasopismo, dermatolog na nfz białystok, labmed ]

Powiązane tematy z artykułem: dermatolog na nfz białystok labmed prawo i medycyna czasopismo